itsjustaman.blogg.se

2019-11-03
16:25:52

Allhelgona helgen

Tiden som har gått sedan senaste inlägget har väl varit ganska sig lik, inget direkt som sticker ut. Jobbade på Nordic Wellners i Ängelholm förra helgen vilket var ganska chill. Denna helg har jag varit ledig vilket har varit ganska skönt och ändå välbehövligt så jag behövt hinna med en del hemma.
 
Var inte utklädd till något (ingen chock direkt för någon? :P ) utan fredagskvällen tillbringade jag nere i gymmet, ganska skönt att köra ett eftermiddagspass igen! Gick sedan upp igen samma tid som vanligt sen på lördagsmorgonen som när jag jobbar (0500) och satte igång min senaste investering till mitt matlagande, en Crockpot eller slowcooker som det heter i folkmun:
 
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/koksmaskiner-koksredskap/slow-cooker/crock-pot-47l-timer-svart/211589.9494/
 
Har haft en liknande innan för ett par år sedan, dock var det precis när dem hade kommit ut på marknaden och var tyvärr inte så bra då. Lagade nötbitar som jag satte på 8 tim och de blev så möra och saftiga!  Såna grejer är perfekta för människor som säger att de inte har tid att laga mat. Investera i produkter som är självskötade så är det minimialt som du själv behöver pilla med. Bara att lägga in maten och köra igång. En riskokare är tex ett perfekt komplement till en slowcooker.
 
En annan pryl som jag investerat i är ett par trådlösa hörlurar. Hade visserligen 2 st redan som jag köpte i USA, ena har jag på jobb och den andra har jag använt till gymmet. Den till gymmet har jag dock redan fått byta ut ena öronkudden på för att jag slitit ut den samt för att den egentligen inte är till för gym. Så jag tog en liten risk och köpte ett par trådlösa från Adidas som jag aldrig haft innan:
 
Har än så länge bara använt dem på promenader och både ljud och passform känns bra än så länge. Får se nästa vecka när jag använder dessa i gymmet.
Eftersom det inte blev något festande för min del så blev det sedvanlig (Yes i know att jag går mycket på bio men jag älskar film ok? ) besök till biografen och såg för ovanlighetens skull en skräckfilm. Eller vad trodde var en skräckfilm.
Det blev uppföljaren till klassikern The Shining som då heter Dr Sleep där pojken och mamman som överlevde 1an som filmen cikulerar kring:
Som sagt så var detta mer en thriller än skräckis och en ganska lång sådan (2,5h). Filmen förklarade en del av det som hände i 1an men upplevde inte själv att den var speciell tydlig. Kände nästan att den lämnade mer frågor än svar när den var slut. Jag blev inte rädd en endaste gång under filmens gång, kanske har jag sett så mycket skräck att det är svårare att skrämmas nuförtiden? :P
 
En serie som jag precis börjat titta på under helgen är Jason Momoas (han som spelar Aquaman) nya serie See som utspelar sig efter att stor katastrof skett på jorden där många har dött och de överlevande är blinda.
Den är snyggt förpackat med bra gjorde kostymer, sminkning och miljöer men upplevde inte att den är seriös då handligen inte håller riktigt. De överlevande är blinda men alla slåss som om de kunde se, de kan sminka sig precis som seende människor och kan sy egna kläder. Är de blinda eller har de fått superkrafter som Daredevil? Well well, kikade iallafall på 2 avsnitt av den, tack och lov kommer det gott om nya serie.
 
Sköt om er så länge och ha en fin start på er vecka! 🙂
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: