itsjustaman.blogg.se

2020-05-03
16:57:05

200503

Tja!
Hoppas ni har det bra.
Dagarna lullar sakta på och inne i maj månad, valborg var rätt lugn för min del och slappade & hängde hemma. På lördagen så fikade jag med en vän och några gamla kollegor i stan, var rätt skönt i det fina vädret :) På kvällen senare så gjorde jag en av mina favorit cheatmeals dvs hamburgare och pommes i airfryern. Just burgare är något som hängt med sedan tiden på andra sidan atlanten, kommer alltid att sitta fint :P
Just till denna helgen tänkte jag att jag ville laga något jag inte brukar, tänkte varför inte testa på iransk mat? Jag brukar mest äta det annars bara :P
Hade en stor stek i frysen sedan innan, drog en sväng till Willys och köpte resten och slängde ihop allt i min slow cooker. Rätten är Ghorme Sabzi, en av mina favoriter. Det är inte mycket ingredienser men det som verkligen sätter smak på rätten är alla grönsakerna som enklast köps torkat:
 
Tar med en liten beskrivning från Wikipedia här nedan:
Ghormeh sabzi är en persisk lammgryta med bönor och grönsaker. Bönorna är kidneybönor eller blackeyebönor. Grönsakerna är gul lök, gurkmeja, lime och/eller citron, purjolök eller salladslök eller gräslök, persilja, koriander, spenat och ibland bockhornsklöver, vitlök och/eller potatis."-Wikipedia
 
Hittade även en Youtubevideo på svenska där du kan se hur rätten lagas om du vill testa på något annorlunda. Önskar er annars en fortsatt skön söndag och en härlig kommande vecka! 😀
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: