itsjustaman.blogg.se

2021-02-23
17:40:46

210223

Det var minsann ett tag sen jag skrev här märkte jag häromdagen.
Det har väl inte hänt så där vansinnigt mycket senaste tiden, rätt mycket är väl på rutin för de flesta människor just nu skulle jag säga. Något lugnare på jobb just nu vilket på sätt och vis är skönt då hela 2020 rullade på i 200% bokstavligen.
För egen del så har jag fokuserat mycket på mig själv, på att förbättra olika saker i och med mitt liv.
På mig själv så har jag skött träningen och gått mina vanliga 5 pass i veckan till gymmet innan jobb.
Psykiskt så har jag försökt att inte planera in för mycket saker på en dag utan att fokusera på ett par saker och få bättre kvalité på dessa. Att läsa är en sådan sak som jag gör dagligen nu, jag har köpt på mig en hel del böcker nu som antagligen kommer att räcka året ut. Målet är att läsa minst 10 sidor varje dag, orkar jag mentalt så ett par mer.
Dessa två nedan är de som jag läst ut sedan nyår:
 
Den första boken "5 am Club" är som titeln avslöjar en bok med fokus på rutiner på att förbättra ens morgonrutiner. Skall inte berätta allt om den men den säger bl.a att träna på morgonen för bättre fokus under dagen, att få in mer läsande i ens vardag och minska på ens skärmtid, strukturera ens dag mer m.m. Första halvan av boken var rätt seg att ta sig igenom men andra halvan var mycket mer intressant med rutinerna och varför de var viktiga.
 
Den andra boken "Start with why" kan låta en smula filosofisk men det är den inte då alla exempel som tas upp är i modern tid. Denna bok pratar mycket om ens "varför" i livet gällande olika saker. Varför har man just det jobbet man har, varför gör man en sak på just det sättet, om man vill göra vissa saker i livet & varför du kanske vill göra just dessa. Det kan låta en smula flummigt men på ett sätt är det frågor som fler människor borde ställa sig då jag tror fler hade gjort mer positiva ändringar som gynnat de.
 
Ha det fint så länge så hörs vi!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: